Декларація про вибір лікаря – це важливий документ, що підтверджує вільний вибір пацієнта та його бажання отримувати послуги первинної медичної допомоги саме в цього лікаря.
Щоб пацієнт міг подати, а лікар – належним чином оформити – декларацію, особу пацієнта потрібно підтвердити (автентифікувати).
Це можна робити двома способами (методами автентифікації):
– за номером телефону (онлайн-метод автентифікації);
– за документами (офлайн-метод автентифікації).
При виборі методу автентифікації за номером телефону в декларації в електронній системі охорони здоров’я робиться відповідна позначка, а в декларації вказується номер мобільного телефону пацієнта.
Саме на цей номер приходить смс з кодом для підтвердження того, що телефон належить особі, котра підписує декларацію.
Саме цей номер буде використовуватись для отримання повідомлення з номером та кодом підтвердження електронного рецепту на лікарські засоби за програмою “Доступні ліки”.
Але іноді виникають ситуації, коли пацієнту потрібно змінити номер телефону в електронній системі охорони здоров’я, вказаний при поданні декларації. І тоді алгоритм дій повинен бути такий:

– потрібно звернутися до НСЗУ з запитом на зміну методу автентифікації – відтепер це можна зробити за спрощеною процедурою – через онлайн- форму на сайті НСЗУ (розділ Громадянам, підрозділ Користувачам ЕСОЗ);
– за поданим запитом пацієнта Національною службою здоров’я України скидається позначення методу автентифікації в електронній системі охорони здоров’я. Тобто з’являється можливість оновити номер телефону пацієнта.
– для цього протягом декількох днів після подання запиту та за потреби пацієнт може прийти на прийом до свого лікаря та подати нову декларацію з внесенням актуального номеру телефону пацієнта.
Посилання на онлайн-форму – https://nszu.gov.ua/…/koristuvacham-ecoz/authentication-form
Також за інформацією щодо зміни методу автентифікації або припинення дії декларації можна звернутися до контакт-центру НСЗУ за коротким номером 1677.